Jeg prøver at komme i kontakt med et menneske hos Norton, der kan hjælpe mig med at forstå; hvad jeg betaler for (f.eks. har jeg betalt for 10 licenser i snart 10 år, men maksimalt brugt 2; og det er endda usikkert, om jeg pt har 1 aktiv og 2 inaktive units, eller 2 aktive units, idet begge dele fremgår, når jeg logger på min account).
Nu er jeg … ved at klikke lidt rundt i min søgen efter et telefonnummer … ved en tilfældighed og nok en fejl blevet medlem af “Norton Community” (på det engelske site), men er usikker på, om det er en anden “account” end min Norton account (Norton bruger det samme ord), hvorfor jeg ikke tør trykke på slet på min “community account” (Det må være to forskellige konti, ikk?!).
Og egentlig ville jeg bare gerne konvertere nogle af de ubrugte licenser til at udvide mit abonnement til at omfatte oprydning på min PC.
Er jeg den eneste, der synes at Nortons produkttilbud er forvirrende? Måske er jeg en IT-taber, der ikke forstår mig på en masse frække tilbud; men jeg er også lidt imod at overgive min pengepung til en masse abonnementsudbydere; og jeg føler at Norton sælger på min frygt for det ukendte, og måske derfor ikke vil hjælpe mig med at forstå, hvad jeg køber … men det er måske for konspiratorisk?