Note: Please do not post Personally Identifiable Information like email address, personal phone number, physical home address, product key etc.
Issue abstract:
Detailed description:Why is Norton 360 changing my local wlan network to a private mode and giving it a new name?
Product & version number:
OS details:
What is the error message you are seeing?
If you have any supporting screenshots, please add them:
1 Like
ta det rolig hvis du er sur over noget så vent til norton 360 26.1 jeg ved ikke vad er i den men som jeg tror lige nu så bliver den stor den patch støre end du lige tror jeg er ikke sikker men vent til efter den patch det vil jeg gøre
1 Like
Tak fordi du delte din bekymring med mig. Bare rolig, jeg skal nok hjælpe dig. Norton 360 ændrer nogle gange dit lokale WLAN-netværk til privat tilstand og tildeler det et nyt navn, fordi dets Smart Firewall og netværksindstillinger automatisk klassificerer netværk for sikkerhed. Dette kan ske, når Norton registrerer dubletter af SSID’er, skjulte netværk eller uoverensstemmelser i, hvordan Windows rapporterer din Wi-Fi-forbindelse. Det er en beskyttelsesforanstaltning, men det kan virke forvirrende.
1 Like
@ANDERSSON_CLAES For what reason do you keep your home WiFi network set to public? Do you share a network connection within a community network?
SA
Thanks for your reply. How can I trace double SSID’s? I will wait for the patch and see what happens. My network is set to private, still Norton renames.
Duplikerede SSID’er opstår, når to eller flere Wi-Fi-netværk udsender det samme navn (SSID). Norton kan fortolke disse som separate netværk og omdøbe dem, selvom dine Windows-indstillinger viser forbindelsen som privat. For at registrere dubletter skal du scanne efter alle SSID’er i nærheden og sammenligne deres MAC-adresser (BSSID’er).
Why are you setting your local network to public? Are there any connection attempted in Norton history or Intrusion Prevention, that convey Norton detected something?
SA